RC VRTULNÍKY

Domů
Klubové info
Akce klubu
Klubové letiste
Rc letadla
RC letadla nová
Rc vrtulníky
Dílna a nápady
Video
Bazárek

 

 

 

 

 

 

na stránce se pracuje

 

 

 

 

 

 

 

Nahoru


Nový vrtulník Futura Josefa Machka - aneb ze starého nové (listopad 2021)

Autor píše: ...Karoserie je původně z „čuďáckýho“ vrtulníku od Robbe velikosti „700“. Uvnitř je mechanika z Alignu (třída 600) a zadní trubka je prodloužená na velikost „700ky“. Létá to na 6 článek lionek 6S2P o kapacitě 5,2Ah. Alternativně uvažuji o bateriích LiFe (8článek a kapacitou 2,5Ah). Váha je asi 45000 gramů a lítá to. A to je hlavní…

Vrtulníková novinka J. Machka (duben 2020)

Slova stavitele: "Vrtulníky jsou nakonec dva... Takže oba jsou 600-ky. Jedna je T Rex a má bezpádlovou hlavu a systém stabilizace Spirit. Druhý je s pádlovou hlavou je HK 600-ka a tam je klasické gyro jen na zadní vrtulku . To je ten s tím dalším pádlem s malými vrtulkami. Pohony mají stejné,  jsou tam motory Align 600 kv. Regulátory jsou Leopard a Align. V jednom je BEC z pohonných baterii a druhý má dvojčlánek s Becem. Obě létají na 12 článků. A skoro zadarmo - za 5 minut lítání dobíjím do každé baterie 1100mAh, což znamená že by vydržely létat okolo 12 minut v pohodě. Váha je rozdílná: T Rex váží 5,3kg a HK 4,8kg. rozdíl je v tom, že ten při stavbě druhého už jsem věděl,  co a jak mám dělat a také je tam lehčí hmota. Těžší je z PSH hmoty a ta lehčí je z měkčeného PVC..."

Nový vrtulník Josefa Machka (únor 2020)

Jedná se o  mechaniku T-Rex 600, ale oproti předcházejícím je použit motor Align 600/510kv, to proto, aby se mohlo létat na 12 článků. Je použit regulátor Leopard 70A na 12 článků opto. Palubní systém napájí dvojčlánek  Lipol 2100mAh, na který připojen  Bec na 6V/5A. Stabilizaci obhospodařuje český systém Spirit. Má bezpádlovou hlavu. Průměr rotoru je obvyklých 1350mm a délka je 1325mm. A celý stroj váží pouhých 5,4kg. S výlisky polovin kabiny pomohl Mirek Dobrý.

Vrtulník Mil Mi-8 Martina Tušla (2019, červen)

Na 12. Modelářské nu našeho klubu jsme mohli vidět novinku, kterou je vrtulník Mi-8, jehož doprovází Tartra 815 6x6. Obojí je v měřítku cca 1:10 a majitelem je Martin Tušl. Vrtulník je naprosto věrnou kopií svého velkého vzoru a byl vyroben na zakázku majiteli. Jedná se o cca desetikilogramový "drobek" s rotory o průměru 1900 mm, vybavený elektronikou Goblin a zdrojem pro pohonný elektromotor je 12 článků lipol. Koho by zajímaly detaily, pak se může podívat na popis stroje, který vyšel v Rc revui č. 9 a 10 ročníku 2017. Článek část A        článek část B                                                                                  Foto: šťastný majitel
[photogallery/photo00025547/real.htm]

AirWolf Josefa Machka (2017, leden)

 Stavitel píše: ...jsem včera zalítnul vrtulník Airwolf, je zvláštní v tom, že kastle je o velikost 550 a šasi HK 600 nad sebou. Lítá to, jen je třeba trochu víc točit otáčky, váží to celé i s bateriemi 4200 gramů a musím dovažovat předek skoro 200 gramy. Ještě musím doladit křivku kolektivu, kolem nuly je hodně jedovatý, nahoru a dolu ale jde. Na vrtulce je servo Align pro velikost 600, na hlavě kolektivu jsou 3 ks serva 13 kg Power HD, motor KDS 600 s otáčkami kolem 1000 na volt, regulace 70 A Daimon a vlastní 20 A BEC a vše to hlídá Spirit (český stabilizační systém). Zajímavostí je kovový zatahovací podvozek (3 kousky)….

Fotor J. Machek

JetRanger Josefa Machka (2016, březen)

Pepa ještě v prosinci stačil rozlítat helikoptéru Jet Ranger s mechanikou HK 600 GT a jak píše: " létá to na 6čl- LIpol 4,5 Ah. Nebo Lion 4,2Ah. A teoreticky by to lítalo i 8-10minut alle mě to stačí lítat klasických 5 minut".                         Foto J. Machek

Vrtulník "Lama" Josefa Machka (2014, září)

Pepa píš: "Vzal jsem helikoptéru HK 500GT. Vzal jsem kus heblové cihly udělal půlky formy. Spojil a byla kabina. Motorový kryt jsem udělal za dvou bezpečnostních tabulek ,,Požární a poplachové směrnice". A ocas jsem vylepšil slepením konstrukce z uhlíkové trubky 4mm. Podvozkové nohy jsou svařeny stříbrem jsou z mosazných trubiček. Pak se to zamíchalo nastříkalo a vyšla z toho studie na téma vrtulník LAMA. Tak doufám, že to nenazveme třeba : TLAMA.                                                                        

Rotorová novinka Radka Lipenského

.... Posílám na web pár obrázků svého nového vrtulníčku. Je to skoromaketa skutečného vrtulníku, karoserie je hodně upravená Align, uvnitř je stařičký T-Rex 450. Měl jsem to připraveno do Radonic na Krtkování ( pro modeláře nevrtulníkáře = výroční slet vrtulníků v hale v Radoniocích u Prahy). Bohužel problémy s regulátorem mi neumožnily tam s tím létat....

Foto R. Lipenský

Neobyčejný vrtulník Radka Lipenského

Z dopisu vyjímáme: ...zalétl jsem svůj nový vrtulníček, na které jsem pracoval 18 měsíců. Je to maketa vrtulníku z muzea Kermitta Weekse Famntasy of Flight v Polk City na Floridě. (Letová hmotnost 14,8 kg, rotor 2,36 m baterie Dualsky 12s 6000 mAh). Ještě se to bude muset trochu poladit ale jak se zatím zdá tak to létat bude...                           (2011, říjen)                            

 Foto J. Plachta

Nový vrtulník Honzy Plachty

 Dalšími fotkami Radka Lipenského se vracíme k vrtulníkové novince Honzy Plachy. Vrtulník AVANT v letových polohách

 (červenec 2011)

Vrtulníkové přírůstky obrazem i slovem Radka Lipenského

Z mailu autora vyjímáme: ... první je AVANT J. Plachy. Je to nepochybně jeden z nejlepších vrtulníků u nás (myslím v republice). A v rukou svého majitele létá přímo skvostně, i když zatím trochu opatrně. Další je můj špičkově tuningovaný TR 550, který mám ze second handu. Třetí je můj starý věrný benziňák Vario, kterému jsem ale namontoval 4 listy. Létá to dobře ale je to trochu náročnější na pilotáž. A poslední je opět můj starý známý TR Nitro, který jsem oprášil, zrepasoval motor a vybavil nově nastříkanou kabinou...                                                                                                                                    (text i foto RL, červen 2011)

Vrtulníkářská sezóna 2010 objektivem Vídeňských

Závěr sezóny 2010

Závěr vrtulníkářské sezóny připomínáme setkáním v Trutnově Radonicích a na tradičním prosincovém "krtkování".

Nový vrtulník Honzy Vídeňského (srpen 2010)

Vrtulníky R. Lipenského

(červen 2010)

Nové přírůstky 2010/únor (citace z mailu autora):

Ze své staré dobré TR-500 jsem odmontoval stabilizační padla, protože jsem zjistil, že zbytečně brzdí a odebírají energii.  Dále jsem obrousil původní barvu a teď to čeká na stříkací pistolku… Na starém dobrém (bazarovém) TR600 (původní elektro) jsem nahradil setový dýchavičný motor 1000W na šestičlánek Scorpionem 2,7 kW s deseti články. Kabina je upravená z TR 600 NSP a rovněž čeká na stříkací pistolku… Po 3 letech jsem se opět dostal k Bell 206, na kterém jsem instaloval mechaniku a vyrobil nový maketový podvozek, i on čeká na nastříkání… Konečne jsem opravil trup havarované Koaly a zařadil ji do fronty k barevné povrchové úpravě… A konečně poslední. 1,5 roku mi věrně sloužil Airwolf až jsem si řekl dost. Kabinu na tento vrtulník v současnosti vyrábí snad každá modelářsko-vrtulníkářská firma, některé dokonce ve smyšlených zabarveních. Takže se to mezi vrtulníkovými maketami Airfwolfy jenom hemži, i když ve skutečnosti byly vyrobeny pouze dva. První (a jediný letový) byl zhotoven přestavbou staršího vrtulníku Bell 222 pro účely natáčení stejnojmenného televizního seriálu, druhý byl pouze jako nelétající maketa- rekvizita pro natáčení. Rozhodl jsem se proto postupovat zcela opačně – provést konverzi Airwolfa na Bell 222. Je to jen trochu řezání, laminování,tmelení, broušení a barvení…  

------------------------

Vrtulníky v květnu 2010

Vrtulníky na RC letišti

klik = zvětšení

 

Vrtulníkové létání v srpnu 2009

 

 

     
     
   
   

Domů | Klubové info | Akce klubu | Klubové letiste | Rc letadla | RC letadla nová | Rc vrtulníky | Dílna a nápady | Video | Bazárek

Tento server byl naposledy aktualizován dne 02. 01. 2023